[Topic unique] Mandala seeds


Messages recommandés

Invité weedmountain

Bonjour à tous!

Pour ma part, jai choisi la Hasberry et la Kalichakra :-D

Prises chez E.T et livré en 10 jours!

100 % des graines ont germés : réhydratés 12 heures dans un verre d eau et mis sous sopalin. Germés en 36 heures en moyenne. Pour l' instant, ça va :-D

Toutes les532192.jpg graines sont sortis et se portent trés bien

je suis en croissance +14 sans engrais sous mh 400 watt dans pièce avec ventilo

Pots 4 litres

Terreau Bio terra plus de biocanna pour 15 et pour les 5 malheureuses dernieres, c est terreau de chez les mousquetaires mélangés à 1/4 de perlite ;-)

 

Une kalichakra à c + 14

 

9e1868.jpg

 

 

Une Hasberry à c+14

 

87c2a7.jpg

 

Une derniére photo de famille

;-)

 

77008.jpg

 

Donc pour l' instant, tout va bien et je vous tiens au courant, voire un jdc, pourquoi pas pour un premier indoor

 

Un grand merci à ce site qui m a tout appris ou presque! Va falloir que j'aille chez l ophtalmo à force de lire les guides, les facs, les jdc ... :-D

 

Bonne culture à tous

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 1 mois après ...

Yo !

 

Tu va pas être déçu la satori c'est la variété que j'ai préféré jusqu'à présent (bon j'en ai pas fait pousser 3000 non plus hin!).

Un high de fou et un gout épicé/fruité sympa!

 

Par contre mollo sur les engrais car elle est très peu gourmande !

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Je vous conseil fortement la White Satin pour les amateur de gros high et d'arômes sucré et fruité

 

femelle 7/10

herma 1/7

 

La Kalichakra est pal mal aussi mais plaira pas à tout le monde niveau gout et effet c'est tres special, si vous recherchez un gout d'encens tres fort ou une varieté pour faire un hash type Kashmir c'est ce qu'il vous faut !

 

Prochaine que je test la Satori, j'en entend parler depuis un moment

 

vraiment du très bon mandala et pas cher, vive l'espagne :)

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 2 semaines après ...

Salut a tous ,

 

je compte prendre des graine de 8 miles high et mandala 1 pour faire de l'outdoor , se sont les meilleurs pour l'outdoor si ont en croit leur site ...

J'ai fais quelques recherche et j'ai vraiment du mal a en trouver en out .

Donc si quelqu'un en a cultiver en out je voudrais savoir si elles sont vraiment bien , dans la description il est dit qu'elles n'ont pas besoin de beaucoup d'engrais voir pas du tout , est ce que je peux ne pas en mettre ? ou faut il quand meme en mettre ?

derniere question : elles sont dite resistance a la moisissure , etant débutant ce critere m'a beaucoup interessé , est ce fiable ?

 

Voila c'est tout , si vous avez des conseils ou sur d'autre graine de mandala bien pour l'out sa me ferais plaisir.

 

Je tiens encore a rapeller que j'ai fait des recherches et que je n'ai rien trouver ( j'ai pas pousser la recherche non plus , mais bon)

 

peace

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Salut,

 

 

je compte prendre des graine de 8 miles high et mandala 1 pour faire de l'outdoor ' date=' se sont les meilleurs pour l'outdoor si ont en croit leur site ...

J'ai fais quelques recherche et j'ai vraiment du mal a en trouver en out .[/quote']

 

Pourtant la Mandala #1 est au strainguide et les jdc out avec du Mandala ne manquent pas, cherche ceux de weedjun nottament ;-)

 

Penses à utiliser le regroupement des jdc outdoor (cf dans ma signature).

 

Tu auras plus de mal a trouver des avis sur la 8 miles par contre, encore moins en out, cette variété n'est apparue que récemment au catalogue.

 

 

++

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 1 mois après ...
Invité Celebrex

Salut.

 

Du nouveau chez Mandala

 

Avec une nouvelle variété.

 

 

Point of No Return

dbb443.jpg

Type: indica-sativa

 

Contains land race genetics from: Afghanistan; Mexico

 

Cultivation: indoor/outdoor

 

Flowering time: 65-72 days/ mid-October (south), late October (north)

 

Yield: 350-400gr/m2 (dry weight); 700-1000 gr per plant outdoor in the ground.

 

High: a knockout medical-grade indica stone; couch lock; body relaxation.

 

Aroma: peppermint; sweet; fruity-berry.

 

Medical use: deep and long lasting medical effects; suitable for pain relief, reducing MS related spasms, hyperactivity & nervousness, anxiety, stress related symptoms, sleep disorders, menstrual cramps, muscle relaxant.

 

For image gallery click on the photo above...

 

 

 

This exceptional medical strain should not be missing in any garden if you are looking for a one-hit wonder with a good yield and delicious aroma. Point of No Return (P.N.R.) delivers a beautiful crop of thick cone-shaped buds crowned by towers of resiny calyxes. The long head bud tapers at the end like a peak and has a sufficiently airy structure that contributes to the high mold resistance. Although this is not a large plant it focuses a tremendous amount of energy into bud development and has potential as a high yielder - especially in hydroponics, a greenhouse, or outdoor. P.N.R. grows to a broad christmas tree shape with very long leaf stalks that allow light to pass through the plant, thereby allowing close planting despite the branchy growth. Pruning the the bottom side branches at the first two internodes can be beneficial, especially if you intend to grow in SOG or hydroponics. Due to it’s growth pattern P.N.R. may also be a good choice for SCROG and for cultivating a multi-branch plant. With 4 weeks of vegetative growth under 400W HPS/m2 in quality soil you can expect the plants to reach a height between 70-125cm and most will average between 90-100cm. To select the highest yielding mother plant with exceptional resin production we recommend focusing on the taller females. If you require shorter plants for a Homebox/grow tent/closet you can simply reduce the vegetative time to 3 weeks.

 

The medical properties are very promising for persons who require the benefits of a narcotic or pain reducing strain. The easy growing/low maintenance feature typical of our Mandala genetics adds to the many positive traits of Point of No Return which medical growers will appreciate, especially if they are unable to care for their garden in an intensive way. Flowering time can be extended a few days to further enhance CBD levels. The high is first felt in the head and an immobilizing effect sets in - emptying the mind of all thoughts. There is literally no turning back once you inhale the first tokes of Point of No Return. It’s best to smoke P.N.R. sitting down! After about one hour the intense stony feeling abates leaving you in a pleasantly relaxed, dreamy state. You can experience the full medical benefits from the indica stone without uncomfortable side-effects such as a hangover the next day. The pain reducing properties work similar to a massage: at the onset of the high you may feel a heightened awareness of the discomfort zones in the body, this eventually gives way to a series of warm wave-like sensations that initiate the relaxation and pain relief phase. Cramp related pain responds well to P.N.R.’s soothing effect. The medical benefits are long lasting and can be felt for many hours. We recommend a calm environment to get the most out of the stress releasing and sleep inducing properties. Smoke this strain about ½-1 hour before going to bed if you suffer from sleep disorders (experiment and see what works best for you). This is a goodnight stone that makes you wake up refreshed. We wish you sweet dreams!

 

*Read our article on fertilizing and the soil guide in the FAQ (www.mandalaseeds.com) for more info.

 

**Aroma is based on our observations in organic soil cultivation.

 

 

 

Et le retour de la Krystalica en édition limité.

 

 

Krystalica

 

417cbe.jpg

 

Limited Edition 2010

 

 

 

Type: 75% sativa

Contains land race genetics from: Kerala, South India; Nepal

Cultivation: indoor/outdoor

Flowering time: 65-72 days/ mid-October (south), late October (north)

Yield: 350gr/m2 (dry weight); 850-1000gr per plant outdoor in the ground.

High: a sativa-dominant high; helps to relax but keeps you awake at the same time; good for ideas and creativity; suitable for persons with a high THC tolerance.

THC: 23+%

Aroma: herbal; fruity.

Medical use: excellent medical-grade marijuana.

 

 

 

 

 

Each limited edition of Krystalica has been a once-in-a-lifetime unique creation. With Krystalica you can witness how much time and energy we focus into the making of a Mandala strain. It has been five years since the last edition and during this period we have been meticulously selecting and testing hundreds of plants in search for a new pair of parents that can create a cross worthy of the predecessors in the Krystalica lineage.

 

Everyone who has even remotely enjoyed our Satori will appreciate Krystalica as another essential connoisseur strain. She offers a great package deal that is hard to come by: impressive resin production, good yields, easy growing, and a superb high. Although both strains have features in common, the cannabinoids in Krystalica make up a distinctly different high. Satori can be too overwhelming for some smokers. Krystalica is smoother and less dramatic in the intial phase of the high, therefore especially appreciated by sensitive persons, or those prone to paranoia and anxiety. This is also a sativa with a relaxing effect that makes you want to slow down and enjoy. Whereas Satori is also suitable for energetic pursuits or partying, Krystalica is best smoked when you want to wind down but stay refreshed or creative at the same time. The medical applications for Krystalica are extensive since it has top THC levels with a very pleasant high to match. However, we do not recommend this strain to persons with sleep disorders.

 

Krystalica can be grown indoor from seeds or clones. Use 400-600W HPS/m2 for best results because this is a high-performance strain and may not flower well under low light. In hydroponics impressive yields can be expected – especially if you have selected a mother plant that brings the extra pounds on the scale. A very promising pheno for yield is the early flowering type. It can have the classic XXL leaves typical of many of our Mandala strains. Krystalica grows some long shoots extending from the bottom two internodes. These should be pruned in hydroponics or if your grow space is cramped. The remaining branches are of medium length but may require a bit of support during late flowering if the buds become particularly heavy. It is usually sufficient to tie a thick string or gardening wire around the outside perimeter of the plant. The plants grow well in SOG and can be planted in close rows. With 4 weeks of vegetative growth under 400W HPS/m2 in quality soil you can expect the plants to reach a height between 70-110 cm. Use at least 5L/1 gallon containers for growth and 10L/2.5 gallon for flowering for plants from seed (clones can be raised in smaller containers). Bud development is unlike a typical sativa and quite dense with some plants exhibiting broad indica-type buds. Trichome production, extending even to the large leaves, can reach amazing heights so it pays to keep back-up clones and select the most spectacular individual as mother plant or for breeding projects.

 

 

 

Outdoor: Outdoor cultivation is recommended in regions with warm summers/mild autumn, or up to 45°N. Krystalica is heat resistant and will grow well in arid-hot environments and greenhouse. The head buds can grow to extraordinary proportions and deliver bumper crops. Further north the performance and harvest date will depend on local weather and length of daylight. Sowing of seeds should commence when there is no more danger of nighttime frost. Sowing can be extended until end of May if you prefer to cultivate shorter plants. Start seeds indoor if the weather is cold and move the seedlings/young plants outdoor or to the greenhouse later. The same can be done with cuttings – but make sure that the light cycle is appropriate so that flowering doesn’t start too soon outside. Krystalica has good mold resistance but should be harvested if it rains almost daily in the last 2 weeks of flowering.

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 2 semaines après ...

s^lut les mandalaliens :)

 

Voici une petite Ganesh à 12/12+58 ;

 

dsc01303bb.jpg

 

dsc01302a.jpg

 

Pour moi, mandala est certainement une des meilleures seedbank Rapport/Qualité prix ;-)!

 

++

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Juste pour témoigner du sérieux de mandala.

J ai pris un mandala mix pour me faire la main ( de plus pour faire pousser derrière la fenêtre ).

Cash envoyé le 9/04 et les graines sont a la maison aujourd hui.

Je vais peut être pas faire un JDC pour une culture derrière la fenêtre à voir …

 

Après je peux pas parler de la qualité car c est pas encore en germination.

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 1 mois après ...
Invité TITANCANNA

Salut les weedeurs, weudeuses.

Alors moi je cherche une variété de chez mandala.Pour une cultur aéro plus précisément en aéroflo 10.

En tant que débutant en aéro je vais faire un JDC pour avoir des conseils et réussir au mieux cette session, en plus j'ai pas beaucoup vue de JDC avec ce système de chez GHE donc sa pourra inspiré la communauté...;-)

 

les critères de la variété idéale que je recherche:

 

-Dominance indica car placard de 170cm de haut(sans compter

la hauteur du système)

 

-Bonne productrice normale^^

 

-plante résistant au engrais pour débutant car je craint de mal gérer les dosages de soupe même si j'ai jamais eu de sur-engraissage en terre ...

 

-Bien adaptée a l'aéro et la culture en intérieur.

 

Je suis conscient je cherche un peu le Graal des cultivateurs mais si vous avez déjà cultivée des variétés de chez mandala la quel correspond le mieux a ce que je recherche ?

Désoler du pavé mais si on pouvais me guidé dans ma sélection de variété ce serait le pied :davb:

Sinon pour info d'après les descriptions que j'ai lu sur le site de mandala c'est phénos son peut commun et vu que la skunk me soul légèrement sa tombe bien.Donc n'hésité pa me blancé tous vos retour sur chacune de c'est variété je suis curieux:sec:

 

Allé A pluche et bon grow a tous

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité TITANCANNA

Ta touché dans le mile après avoir fait quelques recherche je penchhe prendre la hashberry pour une session hydro donc je vait les commander dans la semaine pour me faire un pied mère pour septembre

 

Le seul truc qui me pose problème c'est que apparemment cette bheu a un gout classique? des avis de ce qui ont testé m'aiderait mais vu quel met une bonne claque d'après ce que j'ai lu sur ce site je pense pour cette variété.

 

Donc merci de l'astuce et je tiendrait au courant quand je lance mon JDC sur ce topique surment au début de l'année scolaire

 

 

A pluche les weedeurs(euses) et bon grow

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

'lut TITANCANNA,

 

Le seul truc qui me pose problème c'est que apparemment cette bheu a un gout classique?

 

Pour l'avoir testée en Outdor 2008, je peux te dire que le goût n'était pas classique mais plutôt une odeur/goût d'encens.

 

Après un bon curring de 3 mois, l'odeur était encore plus pénétrante.

 

De plus, facile à cultiver et bon rendement au rendez-vous.

 

Bonne pousse l'ami

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 4 semaines après ...
  • 4 semaines après ...

Voilà mon appréciation de la Satori que je n'ai pas détaillé. (ce sera le même commentaire que celui que j'ai posté chez ******):

 

Plante fidèle à la description Culture sous mg 250W / terre+coco / engrais+additifs+tricho

 

 

Points positifs:

 

- effet puissant 100% sativa

- floraison rapide (70/75j pour du 30% laiteux/70% ambrés)

- bonne productrice

- faible stretch

- bonne résistance à la chaleur et aux thrips

- prix "démocratique"

- odeur assez faible

- répond bien à l'engraissage (2/3)

 

Points négatifs:

 

- 10gr reg = 4fem = 3 phéno différents dont 1 difficile (très sativa)

- sensible aux variations de pH

- goût pas assez prononcé (assez subjectif)

 

 

J'ai suis surtout un peu déçu par le goût qui reste très doux.

Sinon l'effet est puissant et en plus, il n'y a pas d'accoutumance particulière (à l'usage, la sensation reste la même)

 

 

Les 2 dernières varités ont l'air très intéressantes ! ;)

 

 

 

En prime, photos de quelques phéno:

 

 

fd8d.jpg

 

141ec6.jpg

 

605579.jpg

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • 2 semaines après ...
Invité Gamba

je me tater pour la satori ou la kalichakra , mais en regardant bien , y'en a plusieurs autres de variétés haa ha..

 

et sous vos conseils je chercherais la variété au éffet le plus sativesque et le moins indica possible

 

merKi

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Salut(ça mange pas de pain!) gamba,

 

La variété la plus sativesque de chez Mandala est la Krystalica, ensuite viennent la satori ou la kalichakra.

 

Bonne culture...

 

++

Lien à poster
Partager sur d’autres sites